Her2013Poster
認識了兩年多的網友,晚上突然跟我聊到電影雲端情人Her 2013,剛好是我有興趣的話題!

他覺得電影很無聊而且沒道理,我卻覺得電影讓我思考很多,熱烈討論了幾段後我就開始為了周末的商展忙了起來。他發現我突然有一搭沒一搭,就問我在忙甚麼。

A :你在忙嗎?
G :對,周末有個活動,我在準備文件。
A :甚麼活動?
G :Designer Toy.
A :甚麼樣的玩具? 甚麼文件?

..
..
..
G :Im busy... (剛好收到一個不負責任的轉寄信...)
..
..
..
A :take care
G :You too
..
..
..
G :看吧,電腦程式絕對不會對你說這樣的話! (跟"Her"的電影內容有關)
A :我絕對不會期待你對我說這樣的話,現在我很難過...
G :你是說...我跟你說我在忙嗎?
..
..
..
接下來我就花了20分鐘(有一句沒一句的) 道歉,然後自己開始生悶氣。令我生氣的是,為什麼在各式各樣的關係中,我老是那個要當男人、要接受撒嬌、被play guilty、任人任性的那個?
..
..
..
G :STOP feeling sad,it was a bad timing, sorry for that.
A :They are feelings, you can't turn them on or off. I wish I could, I will be ok.
..
..
..
好吧,錯的是我,我常忘記我是在跟人類講話。這也是為什麼我需要Samantha....  




Quotes from the movie


Theodore
: Do you talk to someone else while we're talking?

Samantha: Yes.

Theodore: Are you talking with someone else right now? People, OS, whatever...

Samantha: Yeah.

Theodore: How many others?

Samantha: 8,316.

Theodore: Are you in love with anybody else?

Samantha: Why do you ask that?

Theodore: I do not know. Are you?

Samantha: I've been thinking about how to talk to you about this.

Theodore: How many others?

Samantha: 641.

arrow
arrow
    文章標籤
    雲端情人
    全站熱搜

    gingerdrop 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()